Leute, wer hatte nicht schon immer einmal Bock ein eigenes „Dizzy“-Spiel zu machen? Dann vielleicht noch für den Game Boy? untoxa hat hierfür eine Engine veröffentlicht und der Quellcode liegt auf GitHub! Auf gehts zu Dizzy and the Mushroom Pie (2020)

Quote:

„Dizzy“ game engine for gameboy.

„Dizzy“, „The Yolkfolk“ and all related characters and titles are trademarks of Blitz Games Limited („Blitz“) and The Codemasters Software Company Limited („Codemasters“). All rights reserved. Dizzy and The Yolkfolk created by The Oliver Twins.

Their main character was a funny egg who wears red boxing gloves and red boots. Dizzy’s adventures started back in 1986, on ZX Spectrum, but kept it’s fans over the years. You can read more about the Dizzy series on Wikipedia.

For developing the engine I used the game „The Mushrooms Pie“ which is an example of the DizzyAGE engine.

DizzyAGE devtools contain the game engine, the map editor, a few tools and the default template with tiles, scrips and everything. It is developed by Alexandru and Cristina Simion.

The engine source code is free and avaliable on the github: https://github.com/untoxa/mushroompie

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Von Shahzad Sahaib

Sein Erstcomputer war ein Amiga 500 von Commodore. Besitzt aber noch zahlreiche weitere Retrorechner, Konsolen und Exotenhardware. Shahzad ist unter anderem Gründer der auf Handheld- und Konsolenhomebrew spezialisierten Seite PDRoms. Talentscout und Organizer in der Demoszene sowie Mitglied der Demogruppe Speckdrumm. Als Gründungsmitglied und Projektleiter der Spieleschmiede Retroguru unterstützt er aktiv die Produktion von Spielen auf alter Hardware mit weiteren kreativen Experten aus einschlägigem Kreise.